mandag 2. april 2012

Rosa stjerneskjerm

Astranti Roma
Jeg har akkurat kvittet meg med min hvite Stjerneskjerm, men hvis den hadde vært så pen som denne rosa stjerneskjermen Astrantia 'Roma' så hadde jeg nok ikke hatt hjerte til det. Stjerneskjerm er en lengeblomstrende staude som er ganske populær for tiden. Jeg ble litt skuffet over min, siden den ble så stygg i blader og stengler etter blomstring. I tillegg krydde det av små frøplanter rundt den hver sommer, så det lønner seg å klippe av visne blomsterstander. Den passer forøvrig utmerket i et bed med blomstereng-look. Luciano Giubbilei har designet hagen som jeg viser bilder av nedenfor.
Chelsea Flowershow 2011
Chelsea Flowershow 2011

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Jeg har bla den hvite som jeg klipper helt ned, når blomstene visner. Da kan den blomstre en gang til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset! Nå lurer jeg på om jeg skal finne fram plantene fra søppelsekken og forsøke et år til. Hilsen Vigdis

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...