onsdag 25. april 2012

Vanskelig gulfarge

Lysegult liker jeg godt, men mettet gulfarge syns jeg er vanskelig i hagen. Jeg måtte derfor flytte påskeliljene siden gulfargen ble for dominerende der de sto tidligere. Man skal jo helst ikke flytte på noe som står i blomst og knoppene la seg selvfølgelig flatt ned i protest rett etter flyttingen.

Nå, fire dager senere, lyser de opp i et litt neglisjert hjørne av hagen. Jeg har plantet tre avleggere av Brunstorkenebb innimellom påskeliljene slik at de kan skjule de etterhvert visne bladene. Akeleie har det også blitt plass til. Jeg savner noe hvitt og lurer litt på om jeg skal legge noen Svibelløk her til høsten.

3 kommentarer:

  1. Jeg måtte også flytte påskeliljer i blomst, men dem kom seg igjen fort. Jeg flytter når det passer meg! Plantene sturer litt i noen dager, så skjønner dem at det ikke hjelper, så da reiser de seg igjen!

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Det er bare å flytte når du føler for det. Ellers er min erfaring at det ofte blir glemt.... og så kommer du på det neste år når de blomstrer igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. I fjor tenkte jeg på det samme, men så ble det glemt. Nå er det lett å se hvor de bør stå. Tror forresten at jeg har flyttet ca halvparten av staudene denne våren. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...