onsdag 11. juli 2012

Flere hvite blomster


Bladlilje eller Hosta er mest kjent pga bladene, men jammen er blomstene fine også!
Bladene på denne hostaen lager en slags trakt. Når det regner, fanger bladene regndråpene og så triller dråpene ned mot rota, dvs akkurat dit planten trenger det.
Hvit Astilbe som jeg har fått av søsteren min. Mørk ormedrue i bakgrunnen.
Lime, mørk grønt, grått og hvitt er lekkert. Jeg syns marikåpe (helt til høyre) er finest når planten ikke er så stor. Da er det bare å dele planten i to ca annen hvert år og dermed har man mange marikåper rundt omkring.
Agapanthusen blomstrer lenge. Den har brukt veldig lang tid på å åpne knoppene.
Har ventet tre år på denne blomstringen, så det er greit at det varer en stund.

Ha en fin dag hagevenner!

3 kommentarer:

  1. Hvite blomster er sååååå vakkert ! Agapanthusen din ser flott ut! Den er en juvel i hagen!

    SvarSlett
  2. Nydelige hvite blomster! Jeg har knopper på min agapanthus, men den har aldri blomstret før, så jeg gleder meg veldig. Din hvite var virkelig flott!

    SvarSlett
  3. Så nydelige blomster! Jeg liker når blomstringen er litt sånn "forsiktig" som hvite og limegrönne blomster ofte er. Agapanthus har jeg dessverre ikke. Vil gjerne ha den for den er jo såååååå lekker, men problemet er å ha plass til den på vinteren:-(

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...