lørdag 8. september 2012

Favoritt i hagen nå

Hjertetreet har så smått begynt å få høstfarge.

Mitt bidrag til konkurransen på Moseplassen er et nærbilde av hjertetreet. Om våren har bladene tydelig hjerteform og er brunrøde som pepperkaker. Om sommeren er bladene olivengrønne, men om høsten har treet sin prakttid med ferskenfargede blader. Treet mitt trenger altså enda et par uker før det er kommet så langt i fargeutviklingen. Fargene blir flottest hvis treet står på en solrik plass. Klikk HER for å se flere bilder fra konkurransen.

Jeg begynte med blogging for å kunne delta i slike konkurranser! Hvilken dyp grunn! Takk til Anne fra Moseplassen som er direkte årsak til at jeg har fått meg en givende blogghobby!

Hagehilsen fra Vigdis!



7 kommentarer:

  1. Så fin farge det er på hjertetreet ditt , nydelig er det.
    Fint bilde , Marit.

    SvarSlett
  2. Fint tre :) De kan virkelig bli flotte i høstfarger, interessant at det er avhengig av sol for høstfargene, det visste jeg ikke.

    Veldig hyggelig at du er med på konkurranse :)

    SvarSlett
  3. Hjertetreet er så fint! Det er like flott enten det er vår eller høst synes jeg. Lykke til!

    SvarSlett
  4. Utrolig fint tre, det står på ønskelista mi, men om det er herdig her er en annen sak.
    Ha en flott søndag.

    SvarSlett
  5. Åh, et hjertetre har stått på ønskelisten lenge, så det MÅ jeg se og skaffe meg :) Nydelige høstfarger!
    Lykke til!

    SvarSlett
  6. Härlig bild!!! Nu ska jag botanisera runt lite här på din blogg. Önskar dig en fin fin dag/Gela

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...