onsdag 12. september 2012

Ikke så ille likevel

Sånn ser det ut etter at Solhatten har fått sin endelige farge, og det ble ikke så ille likevel. Husker den som mer knallrosa fra tidligere år. Lime prydtobakk har holdt det gående siden slutten av mai, hurra for den!

På nordsiden av huset plantet jeg noen avleggere av broketbladet peppermynte i juni.
De har jammen fått fart på seg og dekker nå jorden helt.

Den er ikke spesielt høy og trives bra selv om den ikke får mye sol. Ser ut til å bli en flott bunndekkeplante, men må passes på ellers tar den vel helt overhånd.

Hagehilsen fra Vigdis


6 kommentarer:

  1. Flotte farger og blomster i hagen din! Peppermynten var virkelig flott!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Ja dette var fine kombinasjoner..flinke deg:))
    Peppermynten lyser fint opp..men som du sier den sprer seg godt:)
    Ha en fin kveld:))

    SvarSlett
  3. Hei. Takk for koselig kommentar hos meg. Det er alltid hyggelig med hagebesøk, send meg en mail, så sees vi i Molde. Vi får håpe på litt oppholdsvær da :-)

    SvarSlett
  4. Hei! Flott fargekombinasjon med solhatten og prydtobakken...nydelig.
    Peppermynten var virkelig fin.

    SvarSlett
  5. Nydelig. Den mynten har jeg også, den er kjøpt som gullmynte. Liker bladene godt, men den er som mynter flest veldig ivrig.
    Ha en finfin torsdag.

    SvarSlett
  6. Mynter er fine, men du verden som de vokser. Jeg har en som blir kalt for skjokolademynte. Den er litt mørk i bladverket og lukter After Eight. Den har jeg plantet i en potte, men selv da kommet den på avveie. Din hadde nydelig bladverk!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...