onsdag 23. januar 2013

På tide å så stemorsblomster

I fjor blomstret mine stemorsblomster for fullt i juli. De ble sådd i mars/april og det er antakelig litt sent. I år ble det januarsåing. Bildene viser viola cornuta Bambini en frøblanding med fargene rosa, aprikos, gult, blått, kobber og rødt fra Impecta. Håper på flere rødtoner i år. 



Blomsteransiktene strekker hals og ser så nysgjerrige ut. Jeg må bare ha disse sjarmerende blomstene hver vår. De er absolutt finest i krukker.

Hagehilsen fra Vigdis!

7 kommentarer:

  1. Ja, de er yndige :-)

    SvarSlett
  2. Så mange fine stemorsblomster, lykke til med sådden.
    Marit.

    SvarSlett
  3. Stemorsblomster har jeg aldri sådd, men det kanskje er på tide å pröve:-)
    Disse du viser idag er jo bare så skjönne!
    Ha en fin dag og lykke til med såingen!

    SvarSlett
  4. Her var det mange fine sorter! Lykke til med såingen :)

    SvarSlett
  5. Ja, de er nydelige. I fjor dukket selvsådde opp flere steder og de blomstret veldig lenge. Hilsen Anne

    SvarSlett
  6. Jeg har sådd stemor og hornviol før og den trenger ganske lang tid for å komme i blomst, så jeg hadde nok tatt sjansen på å så allerede nå. Er man flink til å plukke slik at de ikke frør seg blomstrer de hele sommeren allikevel. Vi har et eskalerende rådyrproblem i vår hage og stemor og hornviol er yndlingskost, så ikke sikkert det blir noe såing av det i år. Lykke til!

    Brita

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...