fredag 11. januar 2013

Rubin og lyseblått

Det er lite å fortelle om hagen for tiden og den er slett ikke fotogen heller. Når jeg ser bilder fra designerhager med sofistikerte og vakre! vinterbed blir jeg litt misunnelig. Her i hagen er det så absolutt forbedrings-potensialer. Men det er det som er moro med hage; å få det til litt bedre neste år. Håper dere bærer over med meg og at det er greit at jeg gjør noen dykk i arkivet fremover.

Jeg blir alltid begeistret når jeg kommer over uvanlige fargekombinasjoner som fungerer. Hvem skulle tro at Akeleien  Ruby port og den lyseblåe Valurten Symphytum officinale kunne kle hverandre? Jeg synes de lager en deilig og glad eng-look. Ruby port skal jeg ha mer av i hagen. Den er lekker sammen med sirlig, lysegrønt prydgress også. Foto fra Chelsea-hagen til Andy Sturgeon viser det.

Fikk endelig tak i såjord i dag. Ikke alle hagebutikker har skjønt at det er noen som gjerne vil så frø på denne tiden.  Men nå har jeg fått tak i jord på Gjennestad og i morgen skal de første frøene i jorden, da er våren litt i gang!
Hagehilsen fra Vigdis!

5 kommentarer:

  1. Ja takk, fortsett å dykke i arkivet du. Jeg nyter av de vakre bildene og ser så gjerne fler!

    Lykke til med såingen! (Her stenger mange hagebutikker mellom jul og mars...merkelig at de ikke har åpent i helgene ihvertfall)

    Klem!

    SvarSlett
  2. Det var da en nydelig akeleie! Skjønner du vil ha flere av den.
    Lykke til med såingen:)

    SvarSlett
  3. Ja det var en lekker fargekombinasjon :) Jeg kjøper inn jord på høsten, så er jeg klar når det trengs :) God helg!

    SvarSlett
  4. Virkelig en praktfull og sjelden fargekombinasjon. Ble inspirert til å prøve den selv. Lykke til med sådden.

    SvarSlett
  5. To planter som kler hverandre! Nå på denne tiden er det behov for ubegrensede mengder hagebilder.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...