torsdag 31. januar 2013

Spirer i vinduskarmen

For noen dager siden sådde jeg stemorsfrø og nå er spiringen i gang i vinduskarmen på stua. Frøplantene mine har jeg heldigvis mye mer kontroll på enn stueplantene. En dag eller to etter at de spirer blir de flyttet ned i kjelleren til vekstrommet der. Hvis de blir stående inne i stuetemperatur for lenge, blir de bare lange og spinkle. Idealet er kraftige og lubbene planter og det blir de bare med nok lys og kjøligere forhold.
 
Inni den brune frøhamsen lages det nå to bittesmå blader som snart spretter fram. 
Slike små frøspirer bærer med seg så mange drømmer for sommeren :-)

Hagehilsen fra Vigdis!

5 kommentarer:

  1. Spennande tider og så kjekt som det er med spirane som sprett opp.
    Deilig no når vi merkar godt at det har lysna ganske mykje.

    SvarSlett
  2. Naturens egen lykkepille : )

    SvarSlett
  3. Ikke mye som slår gleden man kjenner når det spirer:-)

    SvarSlett
  4. Dette er så spennende og gøy :))

    Klem vivi

    SvarSlett
  5. Nå mååå jeg bare få sådd litt, kjenner jeg.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...