fredag 25. april 2014

Purissima formerer seg

 I fjor satte jeg ned en del tulipanløk av den tidligblomstrende sorten Purissima. De blomstret fint i fjor, men i år har det blitt så mange av dem i bedet at jeg måtte kikke på bilder fra mai i fjor.

Bildet er fra 20. mai i fjor og ca 9 tulipaner blomstret. De som står med knopper er en annen sort.

Dette bildet ble tatt idag og viser 24-25 tulipaner! Jeg har ikke plantet noen flere her, så dette har tulipanene greid selv :)Tydeligvis trives de utmerket i dette bedet hvor solen steker og det er lett, sandholdig jord. I spissen av bedet hvor det er varmest har de tredoblet seg! Men i bedene med leirjord har de ikke formert seg så mye. Skulle ønske alle tulipaner var like villige.............da hadde hagene rundt omkring vært proppfulle av disse fargeklattene.

Hagehilsen fra Vigdis

3 kommentarer:

  1. Så gøy når naturen ordner opp og gir deg gratis formering av tulipanene:-) Veldig fin farge på dem og så fint når de står mange tett sammen. Ha en fortsatt herlig hagehelg:-)

    SvarSlett
  2. Purissima er en fantastisk tulipan. Jeg har den langs veien opp til inngangen og det er 5 året i år. Det blir flere og flere. Hadde jeg delt og flyttet litt så den hadde fått bedre plass hadde det sikkert blitt enda flere. Kan anbefales!

    SvarSlett
  3. Så utrolig flott! Jeg mistenker at det samme er skjedd i et av mine bed, men kan ikke være helt sikker. Jeg satte nemlig ned en god del nye løk i fjor høst, men de ser ikke ut til å ha kommet... Hvis ikke de er feilpakket og de nye er helt lik de gamle da ;)
    Herlig å titte innom hagen din!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...