fredag 30. mai 2014

Black Barlow - avkom

 For noen år siden sådde jeg akeleien Black Barlow og nå har hennes avkom spredd seg rundt i hagen. Denne har kommet opp sammen Baldrian/Legevendelrot. Baldrian har en merkelig duft som katter elsker. Frykter at naboens katt kommer til å velte seg rundt i denne planten :)
Jeg liker klematislignende akeleier og denne har spennende hvite tegninger på kronbladene.

Dette er slett ikke noe avkom fra Fru Black Barlow, men jeg må vise den likevel. Det har dukket opp en god del av denne typen ved garasjen og de er rekordhøye i år, 140 cm!

Kjære hagevenner, ha en god helg!
Vigdis

7 kommentarer:

  1. Black barlow er vakker. Jeg har selv sådd frø av den og plantet ut mange barn nå i vår. Blir spennende å se blomstrene neste år. 140 cm var utolig!

    SvarSlett
  2. Akeleiene var nydelige sammen med Vendelroten, den kombinasjonen har jeg aldri vurdert, selv om jeg har nesten begge i feriehagen. Artig med akeleiebarn, spesielt når de blir så flotte!

    SvarSlett
  3. En virkelig fin akeleie! Jeg har en i lignende farge, men den er ikke fylt. Den nederste akeleien var også veldig fin sammen med allium, og FOR en høyde på den:-))) Riktig god helg til deg også!

    SvarSlett
  4. Nydelige akeleier. Mine holder også på å komme i blomst nå :)

    Klem Vivi

    SvarSlett
  5. Ja, hva har skjedd med akeleiene i år, ser ut som om de går på steroider :) mine er svære!! Skikkelig fine blomsterkombinasjoner på bildene, god ide å ha den lyse ved siden av den helt mørke, begge blomstene kommer virkelig til sin rett !! God helg!

    SvarSlett
  6. Black Barlow er meget smuk og usædvanlig, dejligt at den er kommet igen. Du har virkelig vist nogle skønne akelejer i dine seneste indlæg. Held og lykke med akebiaen, den kender jeg ikke, men har set den et par gange hos andre havebloggere.
    God weekend.

    SvarSlett
  7. Så nydelige farger på disse her! Og baldrian-lukten kan jeg huske fra barndommens markblomstbuketter.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...