søndag 14. september 2014

Hakonegress 'aureum'

Den ny steinmur trenger planter og det er et prosjekt jeg gjerne går i gang med. Rundt omkring i hagen er det mange stauder som burde deles så jeg trenger egentlig ikke å kjøpe noen planter. Men i dag kom jeg over en ganske stor potte med det gylne prydgresset Hakonechloa macra 'aureum' på Plantasjen og fristelsen ble for stor. Den var på salg og så ganske frisk ut. Men den er ikke fotogen ennå, derfor er bildene fra en hage jeg besøkte i 2012.

Planen er at Hakongresset skal henge nedover steinmuren og vaie i vinden. Ved siden av blir det Bergeniablader og Marikåpe tror jeg. Denne typen gress sprer seg veldig langsomt i bredden og derfor lønner det seg å kjøpe en stor plante.

Hagehilsen fra Vigdis

3 kommentarer:

  1. Una delle mie preferite in ombra, nessuna manutenzione ma dona un bellissimo tocco di colore!!

    Un saluto :)

    SvarSlett
  2. Et flott gress du har plantet!
    Jeg har sådd en del gress selv de to siste årene..men det tar litt tid før de blir fine for foto:)
    Støttemuren i tidligere innlegg...fantastisk!!
    Ønsker deg fine september dager:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...